Waar kunnen we je mee helpen?

CCV Shop handleiding

Dit is de installatiehandleiding voor onze app met CCV Shop. Bij vragen kan je support aanvragen via een e-mail naar ict@shops-united.nl of bellen naar 085-2732781 (optie 1). Kijk voor de meest recente informatie met betrekking tot de CCV Shop app in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > CCV Shop. Wij horen graag wat je bevindingen zijn met betrekking tot deze koppeling. Met je feedback maken wij de plugin steeds een stap beter.

Installeren

Om gebruik te maken van de koppeling tussen CCV Shop en het online verzendsysteem is het nodig om een app te installeren via de CCV Shop App Store.

Wij raden je aan om eerst een account aan te maken bij Shops United en daarna de app te installeren.

Stap 1
Login op je account in het verzendsysteem met je e-mailadres en wachtwoord.

Stap 2
Open een nieuw tabblad in je browser voor CCV Shop. Ga naar je CCV Shop omgeving bijv. via https://login.ccvshop.nl. Vul hier je Gebruikersnaam, Wachtwoord en Domeinnaam in en klik op de groene button LOGIN.

Stap 3
Aan de linkerkant zie je een menu, kies voor App Store.

Stap 4
Tik in het zoekvenster rechtsboven de zoekterm parcel pro in en klik op het zoekicoon. Of ga naar Verzendingen en zoek de Parcel Pro app.

Stap 5
Start de installatie door bovenaan de pagina te klikken op de button INSTALLEREN.

Stap 6
Start de installatie door onderaan de pagina te klikken op de groene button VOLGENDE te klikken.

Stap 7
De app is succesvol geïnstalleerd. Klik op SLUITEN om de pop-up te sluiten

Stap 8
⚠️Let op! Heb je de Parcel Pro app geïnstalleerd, heb je interesse in Shops United maar heb je nog geen account? Wij raden je dan aan eerst een account aan te maken bij Shops United: https://login.shops-united.nl/registreren/

Klik op WIJZIGEN. Het dashboard van het verzendsysteem verschijnt nu in een pop-up. Heb je nog geen account bij Shops United? Ga dan naar de pagina Account in het verzendsysteem via het pop-upvenster en vul je klantgegevens aan.

 

De koppeling is nu geconfigureerd. Nu ben je klaar om je verzendlabels af te drukken via het verzendsysteem! Om je gebruikersgemak te vergoten raden wij je aan via het verzendsysteem in te loggen en niet via het pop-upvenster in de CCV Shop omgeving.

 

Meer over de koppeling

Een order wordt automatisch doorgezet naar Shops United op het moment dat deze betaald is, waarna de track & track van de aangemaakte zending wordt teruggeschreven naar CCV Shop. Parcel Pro meldt de zending aan bij de vervoerder van uw keuze (Brenger, Budbee, DHL, DHL Express, FedEx Cross Border, Homerr, PostNL, Red je Pakketje of UPS) zodat de zending traceerbaar wordt voor de ontvanger. Het afgedrukte label plak je op de zending en lever je in bij een afleverpunt, of kunnen bij je worden opgehaald door de vervoerder wanneer je dagelijks veel zendingen heeft.


App beheren

De app beheren kan via de app pagina in de CCV Shop omgeving. Je kan de app terugvinden door naar de App Store te gaan. Tik in het zoekvenster rechtsboven de zoekterm parcel pro in en klik op het zoekicoon. Of ga naar Verzendingen en zoek de Parcel Pro app. Wanneer je op de Wijzigen button klikt wordt je doorverwezen naar het online verzendsysteem. De geïnstalleerde Parcel Pro app verwijderen doe je door naar de Aangekochte apps pagina te gaan, de app aan te klikken en vervolgens op de rood omcirkelde button App annuleren te klikken.

 

enlightenedVeelgestelde vragen

Zendingen komen niet meer binnen
Controleer of er op de pagina Koppelingen > CCV Shop in het online verzendsysteem geen datum bij het invulveld Blokkade is genoteerd. Als dit het geval is, wordt je door middel van een e-mail op de hoogte gebracht. Je kan de datum in het invulveld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door te klikken op de button Opslaan. Als dit niet het geval is, neem dan contact op via ict@shops-united.nl of 085-2732781, zodat we dit voor je gaan uitzoeken. De zendingen worden automatisch in het online verzendsysteem ingeladen, wanneer deze nieuw is of van status veranderd.

Welke vervoerders worden ondersteund?
De vervoerders Budbee, BrengerDHL, Fedex Cross Border, Homerr, PostNL, Red je Pakketje en UPS worden ondersteund op basis van de geactiveerde contracten onder je account in het verzendsysteem.

Een zending bevat verkeerde gegevens of een verkeerd verzendtype
Dit moet handmatig in ons verzendsysteem veranderd worden. Het is vooralsnog niet mogelijk om – na een bestelling met gekozen verzendtype van de consument - in Parcel Pro een wijziging aan te brengen aan het verzendtype, of een order opnieuw door te zetten.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 13 januari 2021