Waar kunnen we je mee helpen?

Brenger

Brenger logoVerzend je veel grote pakketten binnen Nederland? Ga voor Brenger! 


Betrouwbaar en duurzaam transport voor iedere bezorging. Met Brenger heb je geen hoofdpijn meer over koeriers, prijzen en bezorgmomenten. Zij regelen de bezorging van grote spullen op een flexibele en duurzame manier.

Brenger
Sinds 2016 doet Brenger er alles aan om het transport van meubels en andere grote spullen zo efficiënt en voordelig mogelijk te maken. Hoe we dat doen? Ons innovatieve platform koppelt transportverzoeken aan lege plekken in koeriersbussen die toch al die kant op gaan.

Zo veranderen we samen de ongelooflijk inefficiënte manier van grote spullen vervoeren. Verlagen we ook nog eens de totale CO2-uitstoot van Nederland. En verdient een koerier extra geld op een rit die hij toch al ging maken.

Hoe werkt Brenger?
Via het online transportplatform worden de binnenkomende transportorders gekoppeld aan professionele koeriers die al onderweg zijn. Dat goed voor de planeet, voor de koeriers én voor onze zakelijke en particuliere klanten die zo tijd en geld besparen.

Koeriers van Brenger worden continu beoordeeld door hun klanten. Hierdoor kunnen zij betrouwbaarheid, service en een vaste lage prijs garanderen. Daarnaast zijn alle transporten verzekerd tot €500,-.

Via het verzendsysteem kan je direct een Brenger label aanmaken en automatisch boek je hiermee een haalservice in. Een koerier komt standaard ongeveer drie dagen later bij je langs om het pakket in ontvangst te nemen. Wil je het pakket sneller laten ophalen en bezorgen? Kies dan voor een 24-uurs of 48-uurs levering.

Levertijd
Houd rekening met 3 dagen levertijd (bij standaard) voor de bezorging van je producten. Zendingen die voor 12 uur binnenkomen worden ‘s middags verwerkt. Zendingen die na 12 uur binnenkomen worden de volgende dag verwerkt. Bijvoorbeeld: donderdag is de gewenste leverdag, dan moet de zending op maandag voor 12:00 uur aangemaakt zijn. Het is ten allen tijde mogelijk om een order vooruit te plannen.
Wil je sneller geleverd hebben? Kies dan voor een 24-uurs of 48-uurs levering.

 

Wat voordelen

de koeriersdienst wordt uitstekend beoordeeld met een 4,7 op Google en een 8.8 score uit 50.000+ recensies

inclusief verzekering tot € 500,-

99% wordt bij de eerste bezorging direct afgeleverd door de directe lijn van communicatie tussen koerier en ontvanger

koerier haalt en brengt altijd op dezelfde dag

de koeriers ontvangen elke bezorging een review van de consument, hierdoor zijn zij extra gemotiveerd waardoor er veel minder schades voorkomen

 

Brenger bezorging

 

Snel naar:

Pakket 1-manslevering of 2-manslevering

Tarieven

Stappen Brenger zending aanmaken

Fout adres of zending annuleren

Aanvullende diensten en toeslagen

Handige links

 

Pakket 1-manslevering of 2-manslevering

Nederland - particulier

  • bezorging in Nederland en Vlaanderen (uitgezonderd de Waddeneilanden)
  • minimale afmetingen per pakket: niet van toepassing
  • maximale afmetingen pakket Small tot 0,5 m3
  • maximale afmetingen pakket Medium tot 1,5 m3 
  • maximale afmetingen pakket Large tot 2,5 m3 
  • maximale afmetingen per levering: L300 x B160 x H120
  • minimaal gewicht: niet van toepassing
  • maximaal gewicht: 70 kg per item of 200 kg per order
  • inclusief handtekening voor ontvangst (i.v.m. corona mogen telefoons niet gedeeld worden en wordt alleen de achternaam van de klant genoteerd ter controle)
  • inclusief verzekering tot € 500,-
  • bezorging in 24 uur, 48 uur of 60 uur (standaard 60 uur)
  • te volgen via track & trace: de klant ontvangt uiterlijk om 18.00 uur op de dag voor de bezorgdag een tijdvak van 4 uur
  • de ontvanger kan via de track & trace contact hebben met de koerier
  • afleveren van maandag t/m zaterdag tussen 09.00 – 18.00 uur
  • afleveren thuis of bij de buren in overleg met de klant
  • als de klant niet thuis is kijkt de koerier of hij het op een ander moment kan bezorgen (gemaakte kosten voor deze extra bezorgpoging worden doorbelast voor 75%)
  • indien de bezorging niet mogelijk is, gaat het product retour naar de pick-up locatie, altijd in overleg
  • transportvoorwaarden conform AVC
  • spoedlevering volgende dag is mogelijk tegen spoedtoeslag van 100% (op aanvraag)

 

Wanneer kies een 1-manslevering en wanneer een 2-manslevering?
Als verzender van de zending bepaal je zelf of het gaat om een 1-manslevering of 2-manslevering. Bepaal of het pakket te tillen is door 1 persoon of dat het door 2 personen getild moet worden. Als voorbeeld, een eettafel en een salontafel. Waarschijnlijk kies je dan voor de eettafel een 2-manslevering maar voor de salontafel een 1-manslevering.

 

Voorbeeld Brenger verzendlabel

test verzendlabel Brenger

Voorbeeld Brenger track & trace pagina (mobiele weergave)
 

brenger track & trace mobiel

 

Haalservice

Het ophalen van pakketten op jouw locatie. Bij het aanmaken van een verzendlabel boek je automatisch een haalservice in.

 

Tarieven

Tarieven voor Brenger staan niet in je online tarievenkaart, het verzendsysteem berekent direct een prijs bij het aanmaken van een zending.
Bij Brenger werken wij niet met staffels.
 

Stappen Brenger zending aanmaken 

Een Brenger zending kan je aanmaken via het online verzendsysteem.

Stap 1
Ga naar het online verzendsysteem. Vul hier je e-mailadres en wachtwoord in en klik op Inloggen.

Stap 2
Navigeer via het menu aan de linkerkant naar Nieuwe zending of klik vanuit zendingen op Nieuwe zending rechtsboven.

Stap 3
Om de zending in te boeken, zijn de volgende velden verplicht:

  • gegevens ontvanger
  • aantal pakketten
  • gewicht
  • afmetingen ( L X B X H )


Stap 4
Verderop op de pagina zie je Verzendmethode. Kies in het dropdownmenu bij Vervoerder voor Brenger.

Zie je Brenger er niet tussen staan? Activeer dan deze verzendmethode via het menu Instellingen > Vervoerders > Ga naar Brenger en schuif de balk naar activeren.

Brenger verzendmethode kiezen

Kies bij Verzendmethode daaronder voor 1-manslevering of 2-manslevering.

 

Versturen op scherm Brenger

Selecteer bij Versturen op de datum waarop je de zending opgehaald en bezorgd wil plannen. 

Bijvoorbeeld:
Je maakt op maandag een zending aan, dan heb je de volgende keuzes:

  • de keuze om de zending op donderdag te laten ophalen en bezorgen - 60 uur/standaard tarief
  • de keuze om de zending op woensdag op te laten halen en bezorgen - 48 uur tarief
  • de keuze om de zending op op dinsdag op te laten halen en bezorgen - 24 uur tarief

Het veld Versturen op datum is niet verplicht, maar vul deze wel in als je voor een 24 uur of 48 uur zending kiest. Als je hier geen datum kiest is het automatisch een levering van 3 dagen.

Op basis van de ingevulde gegevens wordt er in de samenvatting (rechterkant) van de geavanceerde weergave een tarief voor de zending getoond.

Stap 5
Onderaan de pagina zie je de button Afdrukken staan, klik hierop, de zending wordt nu automatisch opgeslagen. Het verzendlabel verschijnt nu in beeld, print deze uit en plak het label op de zending.

Nadat je op de button Afdrukken hebt geklikt wordt er direct een haalservice ingepland op de gekozen Versturen op dag. 

Stap 6
Een koerier zal zich melden op het adres wat is ingevuld bij Afzender om de zending bij je te komen ophalen.
 

Fout adres of zending annuleren

Indien een zending voorzien is van (een label met daarop) een fout adres en een nieuwe zending nodig is, dan betaal je nog een keer de zendingskosten. 

60 uur tot bezorgdag

  • kosteloos wijzigen en annuleren
  • zending is nog niet ingepland

24 uur tot bezorgdag

  • 50% van de kosten worden in rekening gebracht
  • zending is ingepland

Binnen 24 uur van bezorgdag

  • 75% van de kosten worden in rekening gebracht
  • koerier is al gekoppeld

Adreswijzigingen zijn tot 60 uur tot bezorgdag kosteloos. 

Binnen 60 uur is ook mogelijk, mits de wijziging binnen 5 km van het originele adres is. Anders wijzigingsvoorwaarden.
Geef de adreswijziging door via een supportaanvraag in het verzendsysteem.

Hoe moet ik een zending annuleren?

Indien je je Brenger zending wilt annuleren, kan dit via de track & trace pagina van de zending. Op de track & trace pagina staat onderaan een button Transport annuleren. Klik hierop en klik op Akkoord.

transport annuleren track & trace pagina

transport annuleren pop-up scherm

Lukt dit niet? Neem contact op via support@shops-united.nl en vermeld a.u.b. het zendingsnummer, afhaaladres en de datum van afhaling.

 

Schade

 

Een schade bij Brenger wordt per schadegeval bekeken. Bij schade dient er binnen 24 uur een melding via een supportaanvraag gemaakt te worden bij Brenger. Hierna dient er een schadeformulier ingevuld te worden en neemt Brenger de schade in behandeling. 

  • Brenger is verantwoordelijk voor maximaal de kostprijs van het product tot €500,- inclusief btw. Hiervoor dient een factuur van het inkoopbedrag te worden overhandigd. Als de kostprijs van het product niet aantoonbaar is, zal er maximaal een schadeclaim ingediend kunnen worden van 50% van de verkoopprijs tot maximaal €350,- incl btw.
  • De transportkosten zullen niet worden vergoed door Brenger en / of de verzekering. De transportkosten zijn ongeacht de status van aflevering van het product voor rekening van de opdrachtgever.

 

Aanvullende diensten en toeslagen 2021

  eenheid toeslag exclusief btw
Etage service (zo hoog als de lift gaat, mits de artikelen in de lift passen en via de trap tot de 4e verdieping) per zending € 10,00
Vlaanderen toeslag per zending € 10,00

 

Afhaal- en bezorgdagen feestdagen 2021

Brenger levert niet op de volgende feestdagen:

  • Pasen
  • Pinksteren
  • Hemelvaartsdag
  • Kerst
  • Nieuwjaarsdag
     

Handige links

 

Andere bekeken ook

 

Op onze diensten zijn de Algemene Vervoerscondities A.V.C. en CMR van toepassing.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 21 april 2021