Verzend je veel grote pakketten binnen Nederland? Ga voor Brenger!
Betrouwbaar en duurzaam transport voor iedere bezorging. Met Brenger heb je geen hoofdpijn meer over koeriers, prijzen en bezorgmomenten. Zij regelen de bezorging van grote spullen op een flexibele en duurzame manier.
Brenger
Sinds 2016 doet de vervoerder er alles aan om het transport van meubels en andere grote spullen zo efficiënt en voordelig mogelijk te maken. Hoe ze dat doen? Het innovatieve platform koppelt transportverzoeken aan lege plekken in koeriersbussen die toch al die kant op gaan.
Zo wordt de ongelooflijk inefficiënte manier van grote spullen vervoeren veranderd en wordt ook de CO2-uitstoot verlaagd. En een koerier verdient zo extra geld op een rit die hij toch al ging maken.
Hoe werkt Brenger?
Via het online transportplatform worden de binnenkomende transportorders gekoppeld aan professionele koeriers die al onderweg zijn. Dat goed voor de planeet, voor de koeriers én voor onze zakelijke en particuliere klanten die zo tijd en geld besparen.
De koeriers worden continu beoordeeld door hun klanten. Hierdoor kunnen zij betrouwbaarheid, service en een vaste lage prijs garanderen. Daarnaast zijn alle transporten verzekerd tot €500,-.
Via het verzendsysteem kan je direct een Brenger label aanmaken en automatisch boek je hiermee een haalservice in. Een koerier komt standaard ongeveer drie dagen later bij je langs om het pakket in ontvangst te nemen. Wil je het pakket sneller laten ophalen en bezorgen? Kies dan voor een 24-uurs of 48-uurs levering.
Levertijd
Houd rekening met 3 dagen levertijd (bij standaard) voor de bezorging van je producten. Zendingen die voor 12 uur binnenkomen worden ‘s middags verwerkt. Zendingen die na 12 uur binnenkomen worden de volgende dag verwerkt. Bijvoorbeeld: donderdag is de gewenste leverdag, dan moet de zending op maandag voor 12:00 uur aangemaakt zijn. Het is te allen tijde mogelijk om een order vooruit te plannen. Wil je sneller geleverd hebben? Kies dan voor een 24-uurs of 48-uurs levering.
Wat voordelen
✅ de koeriersdienst wordt uitstekend beoordeeld met een 4,7 op Google en een 8.8 score uit 50.000+ recensies
✅ inclusief verzekering tot € 500,-
✅ 99% wordt bij de eerste bezorging direct afgeleverd door de directe lijn van communicatie tussen koerier en ontvanger
✅ koerier haalt en brengt altijd op dezelfde dag
✅ de koeriers ontvangen elke bezorging een review van de consument, hierdoor zijn zij extra gemotiveerd waardoor er veel minder schades voorkomen
Snel naar:
🚚 Pakket 1-manslevering of 2-manslevering
🚚 Tarieven
🚚 Fout adres of zending annuleren
🚚 Aanvullende diensten en toeslagen
Pakket 1-manslevering of 2-manslevering
Nederland - particulier
- bezorging in Nederland en Vlaanderen (uitgezonderd de Waddeneilanden)
- minimale afmetingen per pakket: niet van toepassing
- maximale afmetingen pakket Small tot 0,5 m3
- maximale afmetingen pakket Medium tot 1,5 m3
- maximale afmetingen pakket Large tot 2,5 m3
- maximale afmetingen per levering: L300 x B120 x H160
- minimaal gewicht: niet van toepassing
- maximaal gewicht: 70 kg per item of 200 kg per order
- inclusief handtekening voor ontvangst (i.v.m. corona mogen telefoons niet gedeeld worden en wordt alleen de achternaam van de klant genoteerd ter controle)
- inclusief verzekering tot € 500,-
- bezorging in 24 uur, 48 uur of 60 uur (standaard 60 uur)
- te volgen via track & trace: de klant ontvangt uiterlijk om 18.00 uur op de dag voor de bezorgdag een tijdvak van 4 uur
- de ontvanger kan via de track & trace contact hebben met de koerier
- afleveren van maandag t/m zaterdag tussen 09.00 – 18.00 uur
- afleveren thuis of bij de buren in overleg met de klant
- als de klant niet thuis is kijkt de koerier of hij het op een ander moment kan bezorgen (gemaakte kosten voor deze extra bezorgpoging worden doorbelast voor 75%)
- indien de bezorging niet mogelijk is, gaat het product retour naar de pick-up locatie, altijd in overleg
- transportvoorwaarden conform AVC
- spoedlevering volgende dag is mogelijk tegen spoedtoeslag van 100% (op aanvraag)
Wanneer kies een 1-manslevering en wanneer een 2-manslevering?
Als verzender van de zending bepaal je zelf of het gaat om een 1-manslevering of 2-manslevering. Bepaal of het pakket te tillen is door 1 persoon of dat het door 2 personen getild moet worden. Als voorbeeld, een eettafel en een salontafel. Waarschijnlijk kies je dan voor de eettafel een 2-manslevering maar voor de salontafel een 1-manslevering.
Voorbeeld verzendlabel
Voorbeeld track & trace pagina (mobiele weergave)
Haalservice
Het ophalen van pakketten op jouw locatie. Bij het aanmaken van een verzendlabel boek je automatisch een haalservice in, er zijn geen extra kosten voor de haalservice.
Tarieven
Tarieven voor Brenger staan niet in je online tarievenkaart, het verzendsysteem berekent direct een prijs bij het aanmaken van een zending. Bij deze vervoerder werken wij niet met staffels.
Stappen Brenger zending aanmaken
Een zending met de vervoerder aanmaken kan via het online verzendsysteem.
Stap 1
Ga naar het online verzendsysteem. Vul hier je e-mailadres en wachtwoord in en klik op Inloggen.
Stap 2
Navigeer via het menu aan de linkerkant naar Nieuwe zending of klik vanuit zendingen op Nieuwe zending rechtsboven.
Stap 3
Om de zending in te boeken, zijn de volgende velden verplicht:
- gegevens ontvanger
- aantal pakketten
- gewicht
- afmetingen ( L X B X H )
Stap 4
Verderop op de pagina zie je Verzendmethode. Kies in het dropdownmenu bij Vervoerder voor Brenger.
Zie je de vervoerder er niet tussen staan? Activeer dan deze verzendmethode via het menu Instellingen > Vervoerders > Ga naar Brenger en schuif de balk naar activeren.
Kies bij Verzendmethode daaronder voor 1-manslevering of 2-manslevering.
Selecteer bij Versturen op de datum waarop je de zending opgehaald en bezorgd wil plannen.
Bijvoorbeeld:
Je maakt op maandag een zending aan, dan heb je de volgende keuzes:
- de keuze om de zending op donderdag te laten ophalen en bezorgen - 60 uur/standaard tarief
- de keuze om de zending op woensdag op te laten halen en bezorgen - 48 uur tarief
- de keuze om de zending op dinsdag op te laten halen en bezorgen - 24 uur tarief
Het veld Versturen op datum is niet verplicht, maar vul deze wel in als je voor een 24 uur of 48 uur zending kiest. Als je hier geen datum kiest is het automatisch een levering van 3 dagen.
Op basis van de ingevulde gegevens wordt er in de samenvatting (rechterkant) van de geavanceerde weergave een tarief voor de zending getoond.
Stap 5
Onderaan de pagina zie je de button Afdrukken staan, klik hierop, de zending wordt nu automatisch opgeslagen. Het verzendlabel verschijnt nu in beeld, print deze uit en plak het label op de zending.
Nadat je op de button Afdrukken hebt geklikt wordt er direct een haalservice ingepland op de gekozen Versturen op dag.
Stap 6
Een koerier zal zich melden op het adres wat is ingevuld bij Afzender om de zending bij je te komen ophalen.
Fout adres of zending annuleren
Indien een zending voorzien is van (een label met daarop) een fout adres en een nieuwe zending nodig is, dan betaal je nog een keer de zendingskosten.
60 uur tot bezorgdag
- kosteloos wijzigen en annuleren
- zending is nog niet ingepland
24 uur tot bezorgdag
- 50% van de kosten worden in rekening gebracht
- zending is ingepland
Binnen 24 uur van bezorgdag
- 75% van de kosten worden in rekening gebracht
- koerier is al gekoppeld
Adreswijzigingen zijn tot 60 uur tot bezorgdag kosteloos.
Binnen 60 uur is ook mogelijk, mits de wijziging binnen 5 km van het originele adres is. Anders wijzigingsvoorwaarden.
Geef de adreswijziging door via een supportaanvraag in het verzendsysteem.
Hoe moet ik een zending annuleren?
Indien je je Brenger zending wilt annuleren, kan dit via de track & trace pagina van de zending. Op de track & trace pagina staat onderaan een button Transport annuleren. Klik hierop en klik op Akkoord.
Lukt dit niet? Neem contact op via 📧 support@shops-united.nl en vermeld a.u.b. het zendingsnummer, afhaaladres en de datum van afhaling.
Schade
Bij schade dient er binnen 48 uur een melding via een supportaanvraag gemaakt te worden.
- Brenger is tijdens het transport standaard verzekerd tegen beschadigingen, diefstal en/of verduistering tot een bedrag van € 413,- exclusief btw per order.
- Brenger is verantwoordelijk voor maximaal de kostprijs van het product tot € 413,- exclusief btw. Hiervoor dient een factuur van het inkoopbedrag te worden overhandigd. Als de kostprijs van het product niet aantoonbaar is, zal er maximaal een schadeclaim ingediend kunnen worden van 50% van de verkoopprijs tot maximaal € 289,- exclusief btw.
- Wanneer de opdrachtgever Brenger aansprakelijk stelt voor de schade, moeten de benodigde stukken binnen 3 dagen retour worden gestuurd aan Brenger via Shops United.
- De transportkosten zullen wel worden vergoed door de vervoerder en/of de verzekering.
- Schade ontstaan bij een 1-persoons levering tijdens het in-en uitladen van het product met een zijde langer dan 100 cm, zwaarder is dan 35 kg en dus niet door 1 persoon te tillen is en waarbij geen extra tilhulp beschikbaar was, valt niet onder de verzekering. Indien op locatie geconstateerd wordt dat de beschikbare tilhulp lichamelijk niet fit genoeg is (bijv. zwangerschap, of oudere leeftijd), dient er alvorens het in- of uitladen getekend te worden voor schadevrij ontvangst.
- De vervoerder zal per product 1 foto maken bij het ophalen en bij het afleveren. Deze foto wordt als bewijs aangevoerd in de aansprakelijkheid van de schade.
- Naast de uitsluitingen in de verzekeringsvoorwaarden zijn niet gedekt:
1. schade aan het product ontstaan tijdens het transport/tillen (al dan niet met hulp van de Vervoerder) voorafgaande aan of na het transport binnen het gebouw/huis op het ophaaladres of afleveradres;
2. schade aan glas, spiegels, natuursteen, antiek, tweedehands producten of etenswaren.
3. schade aan een product dat groter is dan 300 x 120 x 160 cm, dan wel zwaarder is dan 70 kg, dat met behulp van apparatuur moeten worden in- en/of uitgeladen.
4. schade ontstaan door (de)montage van goederen.
5. Brenger en of de vervoerder is niet aansprakelijk voor schade binnenshuis van welke aard dan ook.
6. de vervoerder is niet aansprakelijk voor schade aan het product die redelijkerwijs niet was te constateren bij het ophaaladres. Bijvoorbeeld bij interne schade die niet zichtbaar is aan de buitenkant van het product bij ophalen.
Aanvullende diensten en toeslagen 2024
eenheid | toeslag exclusief btw | |
Etage service (zo hoog als de lift gaat, mits de artikelen in de lift passen en via de trap tot de 4e verdieping) | per zending | € 10,00 |
Vlaanderen toeslag | per zending |
€ 10,00 |
🔗 Handige links
Let op: de vervoerder kan de tarieven en/of voorwaarden van de hierboven genoemde diensten en toeslagen wijzigen. We doen als Shops United ons best je zo goed mogelijk te informeren, toch kunnen wij geen volledige juistheid garanderen. Daarom kunnen aan de tarieven en/of voorwaarden op deze website geen rechten worden ontleend.
Op onze diensten zijn de Algemene Vervoerscondities A.V.C. en CMR van toepassing.