Klantenportaal

Bekijk gemakkelijk en snel al je ticket- en supportaanvragen in één overzicht; Het klantenportaal.

Het klantenportaal is tijdelijk offline.

 

Klinkt handig, nietwaar? Ontdek het gemak van ons nieuwe klantenportaal.

Wat is het Shops United klantenportaal?

✅ Alle tickets en supportaanvragen van jouw bedrijf bekijken.
✅ In één oogopslag de statussen van deze tickets en supportaanvragen inzichtelijk.
✅ Tickets kan je direct beantwoorden.

Hoe ga ik naar het klantenportaal?

Je kan rechtstreeks naar ons klantenportaal via deze link of volg deze stappen:

  1. Ga naar het verzendsysteem
  2. Navigeer naar het menu en klik op de button Ondersteuning linksonder. 
  3. Klik op de link Mijn ticketoverzicht in klantenportaal. Je komt nu terecht in het klantenportaal.
  4. Je kan nu inloggen met je e-mailadres en wachtwoord.

Klantenportaal-mijn-ticketoverzicht

Klantenportaal-ticketoverzicht


👉 Hoe kan ik registreren?
👉 Welke statussen kunnen tickets hebben?
👉 Hoe dien ik een supportaanvraag in?

 

Hoe kan ik registreren?

Om gebruik te maken van het Shops United klantenportaal moet je je éénmalig registreren. Er kan met meerdere e-mailadressen geregistreerd worden, bijvoorbeeld een ander e-mailadres die gekoppeld is aan jouw bedrijf. Zo kan elke collega de lopende tickets van jouw bedrijf inzien.

Heb je een registratie gemaakt en kan je de tickets van jouw bedrijf niet inzien? Laat ons dit weten via support@shops-united.nl of bel naar 085-2732781 (optie 2). 


Welke statussen kunnen tickets hebben?


De statussen van de tickets hebben we uitgebreid. Je kunt hierdoor nu o.a. terugvinden wanneer er een credit is ingediend, toegekend of afgewezen of wanneer ons supportteam wacht op reacties van derden (bijvoorbeeld een vervoerder).

Hieronder een overzicht van alle statussen met hierbij een korte uitleg.

Meestvoorkomende statussen

Nieuw

Dit ticket is nieuw binnengekomen en moeten wij nog oppakken

Open

Dit is een lopend ticket waar een nieuwe reactie in is gegeven door klant of vervoerder

In behandeling

Dit ticket hebben wij intern in behandeling

Intern informatie opgevraagd

Dit ticket wordt intern besproken met andere afdelingen

In afwachting – ‘naam vervoerder’

In dit ticket wachten wij op reactie vanuit de genoemde vervoerder

In afwachting – Klant

In dit ticket wachten wij op reactie vanuit de klant

Herinnering – in afwachting - klant

In dit ticket wachten wij op reactie vanuit de klant. Dit heeft enige spoed

Credit wordt ingediend

Er wordt een credit ingediend voor het betreffende zendingsnummer

Credit ingediend

Er is een credit ingediend voor het betreffende zendingsnummer

Credit toegewezen*

De credit voor het betreffende zendingsnummer is toegewezen door de vervoerder

Credit afgewezen*

De credit voor het betreffende zendingsnummer is afgewezen door de vervoerder

Ticket afgesloten**

Het ticket is gesloten

 

Overige statussen

At development

Dit ticket wordt door onze developers verwerkt/in behandeling genomen

Verwerking actie

Verwerking van een actie aanbod (intern)

Onboarding

Klant bevindt zich nog in het onboardingproces

Aanvraag feature

De aanvraag voor een bepaalde feature vanuit de klant is genoteerd

Betalingsregeling

In dit ticket is er een betalingsregeling met de klant getroffen

Betalingsregeling voldaan

De betalingsregeling in dit ticket is voldaan

Betalingsregeling vervallen

De betalingsregeling in dit ticket is komen te vervallen

Naar incassobureau

De case is doorgestuurd naar het incassobureau

Afspraak klanten

Er is een afspraak gemaakt met de klant

Haalservice

Interne verwerking van de haalservice

DHL pick-up gestart

Interne verwerking van de DHL pick-up

DHL pick-up gestopt

Interne verwerking van de DHL pick-up


*Zodra de status is gewijzigd naar Creditaanvraag toegekend dan zal de creditfactuur in de 2 weken erna volgen, ben je het niet eens met de afwijzing? Maak dit dan kenbaar in het al lopende ticket. Het bezwaar kan binnen 2 weken van afwijzing bekend gemaakt worden. Let op: Bezwaar op bezwaar indienen is helaas niet mogelijk.

**Zodra een ticket is gesloten aan onze zijde, is het helaas niet mogelijk om dit ticket via het klantenportaal opnieuw te openen. Indien dit ticket toch geopend moet worden, zal er middels de e-mail zelf gereageerd moeten worden. Het ticket zal dan wel openschieten.


Hoe dien ik een supportaanvraag in?

Supportaanvragen (tickets) dienen via het verzendsysteem ingediend te worden:

  1. Ga naar het verzendsysteem.
  2. Navigeer naar de Zendingen pagina.
  3. Selecteer de desbetreffende zending aan in het zendingenoverzicht.
  4. Klik bovenaan op de button Supportaanvraag.
  5. Maak een keuze waar je aanvraag over gaat via Maak een keuze en vul de gegevens aan en klik onderaan de pagina op de button Versturen.