Bekijk gemakkelijk en snel al je ticket- en supportaanvragen in één overzicht; Het klantenportaal.
Het klantenportaal is tijdelijk offline.
Klinkt handig, nietwaar? Ontdek het gemak van ons nieuwe klantenportaal.
Wat is het Shops United klantenportaal?
✅ Alle tickets en supportaanvragen van jouw bedrijf bekijken.
✅ In één oogopslag de statussen van deze tickets en supportaanvragen inzichtelijk.
✅ Tickets kan je direct beantwoorden.
Hoe ga ik naar het klantenportaal?
Je kan rechtstreeks naar ons klantenportaal via deze link of volg deze stappen:
- Ga naar het verzendsysteem
- Navigeer naar het menu en klik op de button Ondersteuning linksonder.
- Klik op de link Mijn ticketoverzicht in klantenportaal. Je komt nu terecht in het klantenportaal.
- Je kan nu inloggen met je e-mailadres en wachtwoord.
👉 Hoe kan ik registreren?
👉 Welke statussen kunnen tickets hebben?
👉 Hoe dien ik een supportaanvraag in?
Hoe kan ik registreren?
Om gebruik te maken van het Shops United klantenportaal moet je je éénmalig registreren. Er kan met meerdere e-mailadressen geregistreerd worden, bijvoorbeeld een ander e-mailadres die gekoppeld is aan jouw bedrijf. Zo kan elke collega de lopende tickets van jouw bedrijf inzien.
Heb je een registratie gemaakt en kan je de tickets van jouw bedrijf niet inzien? Laat ons dit weten via support@shops-united.nl of bel naar 085-2732781 (optie 2).
Welke statussen kunnen tickets hebben?
De statussen van de tickets hebben we uitgebreid. Je kunt hierdoor nu o.a. terugvinden wanneer er een credit is ingediend, toegekend of afgewezen of wanneer ons supportteam wacht op reacties van derden (bijvoorbeeld een vervoerder).
Hieronder een overzicht van alle statussen met hierbij een korte uitleg.
Meestvoorkomende statussen
Nieuw |
Dit ticket is nieuw binnengekomen en moeten wij nog oppakken |
Open |
Dit is een lopend ticket waar een nieuwe reactie in is gegeven door klant of vervoerder |
In behandeling |
Dit ticket hebben wij intern in behandeling |
Intern informatie opgevraagd |
Dit ticket wordt intern besproken met andere afdelingen |
In afwachting – ‘naam vervoerder’ |
In dit ticket wachten wij op reactie vanuit de genoemde vervoerder |
In afwachting – Klant |
In dit ticket wachten wij op reactie vanuit de klant |
Herinnering – in afwachting - klant |
In dit ticket wachten wij op reactie vanuit de klant. Dit heeft enige spoed |
Credit wordt ingediend |
Er wordt een credit ingediend voor het betreffende zendingsnummer |
Credit ingediend |
Er is een credit ingediend voor het betreffende zendingsnummer |
Credit toegewezen* |
De credit voor het betreffende zendingsnummer is toegewezen door de vervoerder |
Credit afgewezen* |
De credit voor het betreffende zendingsnummer is afgewezen door de vervoerder |
Ticket afgesloten** |
Het ticket is gesloten |
Overige statussen
At development |
Dit ticket wordt door onze developers verwerkt/in behandeling genomen |
Verwerking actie |
Verwerking van een actie aanbod (intern) |
Onboarding |
Klant bevindt zich nog in het onboardingproces |
Aanvraag feature |
De aanvraag voor een bepaalde feature vanuit de klant is genoteerd |
Betalingsregeling |
In dit ticket is er een betalingsregeling met de klant getroffen |
Betalingsregeling voldaan |
De betalingsregeling in dit ticket is voldaan |
Betalingsregeling vervallen |
De betalingsregeling in dit ticket is komen te vervallen |
Naar incassobureau |
De case is doorgestuurd naar het incassobureau |
Afspraak klanten |
Er is een afspraak gemaakt met de klant |
Haalservice |
Interne verwerking van de haalservice |
DHL pick-up gestart |
Interne verwerking van de DHL pick-up |
DHL pick-up gestopt |
Interne verwerking van de DHL pick-up |
*Zodra de status is gewijzigd naar Creditaanvraag toegekend dan zal de creditfactuur in de 2 weken erna volgen, ben je het niet eens met de afwijzing? Maak dit dan kenbaar in het al lopende ticket. Het bezwaar kan binnen 2 weken van afwijzing bekend gemaakt worden. Let op: Bezwaar op bezwaar indienen is helaas niet mogelijk.
**Zodra een ticket is gesloten aan onze zijde, is het helaas niet mogelijk om dit ticket via het klantenportaal opnieuw te openen. Indien dit ticket toch geopend moet worden, zal er middels de e-mail zelf gereageerd moeten worden. Het ticket zal dan wel openschieten.
Hoe dien ik een supportaanvraag in?
Supportaanvragen (tickets) dienen via het verzendsysteem ingediend te worden:
- Ga naar het verzendsysteem.
- Navigeer naar de Zendingen pagina.
- Selecteer de desbetreffende zending aan in het zendingenoverzicht.
- Klik bovenaan op de button Supportaanvraag.
- Maak een keuze waar je aanvraag over gaat via Maak een keuze en vul de gegevens aan en klik onderaan de pagina op de button Versturen.