Dit is de gebruikershandleiding voor onze MyShop app. Bij vragen kan je altijd bellen of support aanvragen via een e-mail naar ict@shops-united.nl. Kijk voor de meest recente informatie m.b.t. de MyShop app in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > MyShop. Wij horen graag wat je bevindingen zijn m.b.t. deze koppeling. Met jouw feedback maken wij de plugin steeds een stap beter.
Hoe werkt het?
Een order wordt automatisch doorgezet naar Shops United op het moment dat deze betaald is, waarna de track & trace code van de aangemaakte zending wordt teruggeschreven naar MyShop.
De streepjescode op de pakbon kan worden gescand, waarna de zending vanuit Shops United wordt geselecteerd om het label af te drukken. Shops United meldt de zending aan bij de vervoerder van je keuze (Brenger, DHL, DHL Express, FedEx Cross Border, PostNL, UPS) zodat de zending traceerbaar wordt voor de ontvanger.
Het afgedrukte label plak je op de zending en lever je in bij een afleverpunt, of worden bij je opgehaald door de vervoerder wanneer u dagelijks veel zendingen heeft.
Installeren
De installatie vindt plaats vanuit de App Store in de backoffice van uw MyShop webshop. De app van Parcel Pro (Shops United) vindt u in de categorie Verzending.
Stap 1
Klik op installeer app om Parcel Pro te koppelen.
Stap 2
Vul in het eerste scherm uw MyShop accountgegevens in om toegang te verlenen een app te installeren.
Stap 3
In de vervolgstap vult u uw Shops United accountgegevens in.
Stap 4
Parcel Pro (Shops United) installeert tot slot de "webhook" die een zending aanmaakt wanneer een order betaald is.
Veelgestelde vragen
Welke vervoerders worden ondersteund?
De vervoerders Brenger, DHL, Fedex Cross Border, PostNL en UPS worden ondersteund op basis van de geactiveerde contracten onder je account in het verzendsysteem.