Waar kunnen we je mee helpen?

Verzekering voor het versturen van pakket via PostNL

Claim procedure “Vermist pakket”

Voor het opstarten van je claim ontvangen wij graag de onderstaande stukken:

  • een verkoopnota
  • een inkoopnota
  • omschrijving van het pakket
  • de afmeting en het gewicht van het pakket
  • getekende verklaring schademelding formulier

Voorwaarden

  • Een verkoopfactuur is verplicht een inkoopfactuur is niet verplicht. Indien wij geen inkoopfactuur hebben ontvangen zal er op basis van de verkoopfactuur exclusief btw, -/- 40% worden vergoed, indien de verzekeringsmaatschappij jouw claim heeft goedgekeurd. Op het uit te keren bedrag is btw niet van toepassing. Verzendkosten worden wel vergoed, toeslagen niet.
  • De claim moet binnen 7 dagen na opname in sorteerproces ingediend zijn.

Let op! De doorlooptijd is hierna minimaal 3 weken in verband met het onderzoek van de vervoerder en de claimafhandeling van de verzekeringsmaatschappij.


Claim procedure “beschadigd pakket”

Voor het opstarten van je claim ontvangen wij graag de onderstaande stukken:

  • een verkoopnota
  • een inkoopnota
  • foto’s van het beschadigde product 
  • omschrijving schade

Voorwaarden

  • een verkoopfactuur is verplicht een inkoopfactuur is niet verplicht. Indien wij geen inkoopfactuur hebben ontvangen zal er op basis van de verkoopfactuur exclusief btw, -/- 40% worden vergoed, indien de verzekeringsmaatschappij jouw claim heeft goedgekeurd. Op het uit te keren bedrag is btw niet van toepassing. Verzendkosten worden wel vergoed, toeslagen niet.
  • de claim moet binnen 48 uur bij ons gemeld zijn
  • de ontvangende partij moet bij aanname van het pakket de chauffeur direct hebben verwittigd van de beschadiging. De chauffeur moet van deze beschadiging een melding hebben gemaakt.
     

Tarieven overzicht

verzekering via tarief extra informatie
PostNL binnen Nederland € 0,62 verhoogd aansprakelijk zending tot €100,00
PostNL binnen Nederland € 1,04 verhoogd aansprakelijk zending tot €250,00
PostNL binnen Nederland € 1,71 per eenheid van € 500 per pakket maximaal € 5.000,- per zending
PostNL buiten Nederland binnen de EU verzekering tot € 500,00 € 0,00 Is berekend in je pakket tarief


Let op! pakketten mogen niet onder verzekerd zijn.

 

Verhoogde aansprakelijkheid

  • Met Verhoogde aansprakelijkheid kan je je verzekeren tegen vermissing of beschadiging.
  • De aansprakelijkheid kan in stappen van € 100, € 250 en € 500 worden verhoogd tot een maximum van € 5.000 per zending.
  • De aansprakelijkheid van PostNL is beperkt tot de limiet van artikel 13 AVC. Een eventuele hogere schadevergoeding, tot maximaal € 5.000 per pakket wordt alleen uitgekeerd onder de voorwaarde dat het pakket een zogenaamde proof of acceptance scan heeft gehad op het sorteercentrum.
  • Voor waardepapieren, edelmetalen, beltegoeden, plastic geld, toegangsbewijzen en kosten ontstaan door het bellen via een abonnement is de aansprakelijkheid altijd maximaal beperkt tot de limiet van artikel 13 AVC.
  • Verhoogde aansprakelijkheid is standaard inclusief de diensten Handtekening voor ontvangst en Alleen huisadres. Verhoogde aansprakelijkheid is combineerbaar met Retour bij geen gehoor.
Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 12 maart 2021