Hoe werkt DHL eCommerce (DHL For You)?

Er zijn in totaal twee afleverpogingen, mits de ontvanger na een mislukte 1e afleverpoging voor 23.59 uur een 2e afleverpoging inplant voor andere dag of een ander dagdeel. Doet je klant dat niet, dan is het pakket na de 1e afleverpoging de volgende dag af te halen bij het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint. 

Zodra de bezorger bij de 1e afleverpoging niet kon afleveren bij je klant, en niet kon of mocht afgeven bij de buren krijgt je klant, naast het bekende briefje in de bus, een notificatiebericht per e-mail. Hiervoor is het belangrijk dat het e-mailadres van de ontvanger ook wordt opgegeven bij het aanmaken van een zending.

Pakketten worden geleverd tussen 11.00 – 15.00 uur en 14.00 – 18.00 uur en in de avond van 18.00 – 21.00 uur. Op zaterdag worden pakketten geleverd tussen 11.00 - 15.00 en 14.00 - 18.00. Je klant kan na de eerste afleverpoging zelf beslissen wanneer het pakket geleverd dient te worden.

Daarnaast zijn er aanvullende mogelijkheden om pakketten extra te verzekeren tot €500,-. Dat is een absolute aanrader bij pakketten met een hoge waarde. Je kan ook kiezen voor handtekening voor ontvangst en uitsluiten om bij de buren te leveren. Handig, want je blijft verantwoordelijk voor het product totdat jouw klant het pakket in ontvangst heeft genomen.