Waar kunnen we je mee helpen?

Bol.com handleiding

logo bol.comDit is de gebruikershandleiding voor onze API koppeling met Bol.com. Bij vragen kan je support aanvragen via een mail naar ict@shops-united.nl of bellen naar 085 273 2781 (optie 1). Kijk voor de meest recente informatie m.b.t. de Bol.com koppeling in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > Bol.com. Wij horen graag wat je bevindingen zijn m.b.t. deze koppeling. Met je feedback maken wij de koppeling steeds een stap beter.

Client credentials genereren

Om gebruik te kunnen maken van de koppeling hebben wij enkele gegevens van je nodig. Dit zijn de Client credentials die gelinkt zijn aan je Bol.com verkoopaccount. Deze kan je zelf opvragen in je verkoopaccount door éénmalig de volgende stappen 9 te doorlopen.

Stap 1
Ga naar login.bol.com/login. Vul hier je e-mailadres en wachtwoord in. Klik op Inloggen.

Stap 2
Klik op Instellingen in het menu waar je (bedrijfs)naam staat. Er verschijnt een dropdown menu waar Instellingen een item van is.
 

stap 2


Stap 3 
Ga naar het kopje Diensten en klik vervolgens op API Instellingen.


Stap 4
Onder het kopje Client Credentials vindt je de button Aanmaken, klik hierop. 
bol.com stap 4

Stap 5
Vul de naam in van je nieuwe Client Credentials gebruiker en klik op Ja, voeg toe.

bol.com stap 5

Stap 6
Er verschijnt nu een scherm met je Client ID. Klik vervolgens op Toon secret. In de volgende stap heb je deze 2 keys nodig in ons verzendsysteem.
 

bol.com stap 6bol.com stap 6 client secret kopieren


Stap 7
Ga in ons verzendsysteem via het menu instellingen > koppelingen. Klik rechtsboven op Nieuwe koppeling en klik op de button Installeren bij Bol.com. 

bol.com handleiding stap 7


Stap 8
Vul de gegevens (client credentials) vanuit bol.com als volgt in: Key = Client ID, Secret = Client Secret. Activeer de koppeling door de schuifbalk naar rechts te swipen bij Actief.
bol.com handleiding stap 8


Stap 9
Klik op Verbinden. Als de gegevens goed zijn ingevoerd verschijnt er een melding dat de koppeling succesvol tot stand is gebracht.

 

Veelgestelde vragen

Let op! Verbinding tot stand brengen mislukt, gegevens onjuist.
Ga in het verzendsysteem naar de Bol.com pagina via het menu instellingen > koppelingen > bol.com. Mogelijk zijn de velden Key en Secret leeg of verkeerd ingevuld.

  • Controleer of de gekopieerde gegevens juist zijn ingevoerd.
  • Controleer of je Client credentials voor productie hebt gegenereerd en deze hebt ingevoerd in ons verzendsysteem.


Zendingen komen niet meer binnen
Ga in het verzendsysteem naar de Bol.com pagina via het menu Instellingen > Koppelingen > Bol.com. Controleer of er een datum bij het veld Blokkade voor de Bol.com koppeling is genoteerd. Als dit het geval is, ben je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht. Verwijder de datum in het veld Blokkade en probeer opnieuw verbinding te maken door te klikken op de knop Opslaan. Als dit niet het geval is, kan je contact met ons opnemen zodat we dit voor je gaan uitzoeken.

De zendingen worden elk uur gesynchroniseerd. Duur dit te lang of wil je de zendingen op dit moment zien? Klik dan op de button Synchroniseren bovenaan de tabel bij Zendingen.

Welke vervoerders worden ondersteund?
De vervoerders Brenger, BudbeeDHL, Fedex Cross Border, Homerr, PostNL, Red je Pakketje en UPS worden ondersteund op basis van de geactiveerde contracten onder je account in het verzendsysteem.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 13 januari 2021