Waar kunnen we je mee helpen?

Amazon handleiding

Onze Amazon koppeling is tijdelijk niet beschikbaar


amazonDit is de gebruikershandleiding voor onze koppeling met Amazon. Bij vragen kan je via ict@shops-united.nl of het telefoonnummer 085 273 2781 support aanvragen. Kijk voor de meest recente informatie over de Amazon koppeling in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > Amazon.
Wij horen graag wat je bevindingen zijn m.b.t. tot deze API koppeling. Met je feedback maken wij de koppeling steeds een stap beter.

 

API Keys genereren

Om gebruik te maken van de koppeling hebben wij enkele gegevens nodig om een verbinding tot stand te kunnen brengen. Dit zijn de API keys die gelinkt zijn aan je verkoopaccount. Deze kan je zelf opvragen in je verkoopaccount door de volgende stappen te volgen. We gaan ervan uit dat je al ingelogd bent.

Stap 1
Ga naar je Amazon omgeving. Vul hier je e-mail en wachtwoord in en klik op de button Sign-In.

stap 1
Stap 2
Kies Instellingen in het menu aan de rechterkant. Er verschijnt een dropdown menu waar Gebruikersmachtigingen een item van is.amazon seller central menu scherm

Stap 3
Klik op Bezoek Je apps beheren. 

gebruikersmachtingen scherm

Stap 4
Klik op de button Nieuwe ontwikkelaar autoriseren.

nieuwe ontwikkelaar autoriseren
Vul bij Naam ontwikkelaar in: Parcel Pro
En vul bij Ontwikkelaars-ID in: 251442282498

invulvelden vullen

Klik op Volgende en accepteer de voorwaarden. Je krijgt nu het volgende te zien:

amazon koppeling toegang gelukt

Stap 5
Ga in het verzendsysteem naar instellingen > koppelingen > amazon en vul de gegevens als volgt in:

  • ShopID = Verkoper-ID
  • Token = MWS Auth-token
     

Stap 6
Klik op verbinden. Als de gegevens goed zijn overgenomen verschijnt er een melding dat de koppeling succesvol tot stand is gebracht.

amazon instellingen scherm in verzendsysteem


Veelgestelde vragen

Let op! Verbinding tot stand brengen mislukt, gegevens onjuist
Controleer goed of de gekopieerde gegevens goed zijn overgenomen. Controleer bovendien of er geen spatie meegenomen is tijdens het kopiëren.

Zendingen komen niet meer binnen
Controleer of er op de pagina Koppelingen binnen het verzendsysteem geen datum bij het veld Blokkade voor de Amazon koppeling is genoteerd. Als dit het geval is bent u hiervan per mail op de hoogte gebracht. Je kan de datum in het veld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door de knop Opslaan. Als dit niet het geval is kan je contact opnemen met ons zodat we dit voor u gaan uitzoeken. De zendingen worden ieder uur gesynchroniseerd. Duur dit te lang of wilt u de zendingen op dit moment zien? Gebruik dan de knop Synchroniseren bovenaan de tabel bij (Lopende) Zendingen.

Welke vervoerders worden ondersteund?
De vervoerders DHL, Fedex Cross Border, Fietskoeriers.nl, PostNL, Red je Pakketje en UPS worden ondersteund op basis van de geactiveerde contracten onder je account in het verzendsysteem.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 02 juni 2020