Hoe kan ik een credit indienen bij bezwaar toeslag vervoerder?

Over toeslagen

Bij het aanmaken van een zending kan je onze prijscalculator gebruiken voor de prijs die je betaalt voor het versturen van een pakket. Deze prijs is gebaseerd op het afleveradres, afmetingen/gewicht en eventuele extra opties die gekozen worden. De prijs voor het verzendtype en de extra opties staan vast, maar de vervoerder kan achteraf een toeslag belasten die gebaseerd is op de afmetingen of het gewicht die afwijken van de toegestane voorwaarden.

Wanneer een vervoerder beslist dat de afmetingen of het gewicht niet voldoen aan datgene wat toegestaan is, dan kunnen zij een toeslag belasten. Toeslagen en specificaties zijn altijd terug te vinden op facturen: ga in het verzendsysteem via het menu naar de pagina Financieel > Facturen.

Oneens met toeslag van een vervoerder?

Ben je het oneens met een toeslag dan kan je hiervoor een credit indienen. Dit doe je door een supportaanvraag in te dienen:

1. Ga in het menu naar de pagina Financieel > Facturen

2. Zoek de factuur op, selecteer de betreffende regel en klik op het oogje Toon zendingen.

3. Vink vervolgens de zending aan in de specificatie en kies boven de gekleurde overzichtsbalk voor de knop Supportaanvraag.

⚠️ Na het ontvangen van jouw supportaanvraag is het mogelijk dat wij je om extra bewijs vragen. Nadat het extra bewijs is aangeleverd, dienen wij de credit voor je in.

De vervoerder heeft +/- 4 weken de tijd nodig om jouw credit verzoek te verwerken. Als jouw credit is goedgekeurd dan vind je de status terug op de Ondersteuningspagina in het verzendsysteem.

Tot max. 2 maanden na versturen zending

Credits kunnen ingediend worden tot maximaal 2 maanden terug. Als de zending langer dan die 2 maanden geleden is verstuurd dan is het niet meer mogelijk om je bezwaar kenbaar te maken bij de vervoerder.

⚠️ Controleer altijd je facturen én specificaties en laat ons op tijd weten als je het er niet mee eens bent.