Om jouw account in het verzendsysteem extra te beveiligen raden wij aan om Twee-Factor Authenticatie in te schakelen. Daarnaast kan je de functie IP whitelist gebruiken, om zo jouw account optimaal te beveiligen.
Door IP-adressen toe te voegen aan de whitelist, kan er alleen van die IP-adressen worden ingelogd op jouw account in het verzendsysteem.
💡 Weet je niet wat jouw IP-adres is? Die kan je gemakkelijk achterhalen met online tools als IP-Adres.
Zet een IP-adres op de IP whitelist
1. Ga in het verzendsysteem rechtsboven naar jouw bedrijfsnaam en klik erop.
2. Klik in het menu dat verschijnt op Mijn account.
3. Vervolgens het overzicht van jouw account, hier zie je het blok IP whitelist.
4. Activeer de IP whitelist door het vinkje voor het IP-veld aan te klikken.
Tip 💡: Heeft jouw internetverbinding geen vast IP-adres, maar wisselt het IP-adres periodiek? Maak dan gebruik van een dynamische DNS, zoals No-IP. Zet het dynamische DNS-adres op de whitelist, zodat je ook met een wisselt IP-adres in kan loggen. Bij No-IP geef je handmatig of automatisch door wat je IP-adres is, zodat deze gekoppeld is aan je dynamische DNS.
5. Vul in het veld jouw IP-adres of dynamische DNS in.
6. Wil je een tweede en/of meer IP-adressen toevoegen aan de IP whitelist? Herhaal dan stap 4 en 5 bij de andere invoervelden.
7. Gelukt! De IP-adressen zijn toegevoegd aan de IP whitelist. Voortaan kan er alleen vanaf deze IP-adressen worden ingelogd op jouw account in het verzendsysteem.
Werken met meerdere mensen in 1 account
Je kan zoveel IP-adressen als nodig toevoegen aan de IP whitelist. Als je met meerdere mensen in 1 account werkt, dan kan je er ook voor kiezenom te gaan werken met meerdere accounts. Zo kan je eenvoudig met meerdere mensen werken in het verzendsysteem. Ieder account is te beveiligen met 2FA en de IP whitelist.