Waar kunnen we je mee helpen?

Nieuw verzendsysteem: de belangrijkste wijzigingen

Het is zover, vanaf nu gebruik je ons nieuwe online verzendsysteem!

Een verzendsysteem die je ook nog eens goed kan gebruiken op mobiel en tablet. Daarmee maken we het je makkelijker om zendingen te traceren als je bijvoorbeeld onderweg bent, en even geen toegang heeft tot een laptop of desktop.

Benieuwd naar de nieuwe functies of kan je iets niet vinden? Naast dat het menu (inklapbaar) nu aan de linkerkant te vinden is zijn er nog meer belangrijke wijzigingen die we voor je op een rijtje hebben gezet.

Snel naar:

Dashboard (nieuw)

↳ Online factuur inzien (nieuw)

Tarieven

Tarieven voor pallets Europa (nieuw)

Vervoerderpagina's / voorwaarden (nieuw)

Haalservice (pick-up)

Standaard afzender

Track & trace pagina van de vervoerder

E-mailnotificatie met track & trace instellen

Rapportage (nieuw)

Verzendmethode / vervoerder kiezen bij het aanmaken van een zending

↳ Accountgegevens

Inbox

Nieuw wachtwoord
 

Dashboard (nieuw)

En opeens is daar na het inloggen een nieuw dashboard, even iets anders binnenkomen dan voorheen. Het dashboard wordt automatisch geopend. Zo niet, is dit dashboard ook te vinden in de menubalk aan de linkerkant.

In één overzicht zie je de status (nieuw - verzonden - aandacht vereist - actie vereist) van je zendingen sinds je laatste inlog, een grafiek met een overzicht van je aantal zendingen de afgelopen maanden en een paar veelgestelde vragen uit (en met link naar) onze kennisbank.

dashboard nieuw verzendsysteem

 

Online factuur inzien (nieuw)

Je kan nu zelf je factuur downloaden via het verzendsysteem. Ga via het menu Financieel naar Facturen en klik het einde van een regel op toon factuur.

factuur bekijken

☝️Kan ik de facturen ook online terugvinden? 
 

Tarieven

De nieuwe tarievenpagina met je eigen actuele tarieven is te vinden via het menu Financieel > Tarieven.

Tarieven voor FedEx Cross Border of DHL Express staan niet in je online tarievenkaart. Gezien het om heel veel verschillende bestemmingen gaat en de prijzen ook afhankelijk zijn van de gewichten. Voor deze verzendmethodes berekent het verzendsysteem direct een tarief wanneer je de zending aanmaakt en alle velden invult. Het systeem houdt gelijk rekening met eventuele brandstoftoeslag en eventuele overige toeslagen.

tarieven pagina nieuw verzendsysteem

☝️Waar kan ik de tarieven terug vinden?
 

Tarieven voor pallets Europa (nieuw)

Voorheen kon de je tarieven voor DHL Europlus Pallet International al vinden in het DHL document maar nu ook in het verzendsysteem op je tarieven pagina via menu Financieel > Tarieven > Pallets.
Alleen voor DHL Freight zijn de tarieven op aanvraag.

☝️Wat zijn de tarieven voor palletzendingen Europa van DHL? 
 

Vervoerderpagina's / voorwaarden (nieuw)

Alle informatie en spelregels van de vervoerders bijvoorbeeld over gewichtsklasse of extra kosten vind je in deze nieuwe kennisbank: https://support.shops-united.nl/vervoerders/

Hoe kom ik in de kennisbank? Via het verzendsysteem heb je onder andere deze drie manieren:

  1. De makkelijkste manier is via het menu links, klik onderaan op Hulp nodig? en ga naar Bekijk onze kennisbank.
  2. Via het menu Financieel > Tarieven > de links in het informatieblok aan de rechterkant of via het menu Instellingen > Vervoerders en de link Voorwaarden per vervoerders blokje.
  3. Via het dashboard bij Heb je een vraag?.

Of sla de kennisbank op als favoriet in je browser! https://support.shops-united.nl/

kennisbank shops united


Haalservice (pick-up)

Hoe werkt de nieuwe haalservice aanvraag? De haalservice is nu een nieuw menu-item in het hoofdmenu (links). Voor een incidentele haalservice moet je een of meerdere zendingen selecteren, een tijdsvenster kiezen en klikken op Verstuur aanvraag.

haalservice menu verzendsysteem

☝️Welke haalservice mogelijkheden zijn er? 
 


Standaard afzender

Je kan je standaard afzender instellen via het menu Instellingen > Standaard verzendwijze. Klik bij afzender op aanpassen, pas je gegevens aan en klik onderaan de pagina op Opslaan.

standaard afzender instellen

☝️Hoe kan ik een standaard zendingtype instellen?

 


Track & trace pagina van de vervoerder

De link naar de track & trace pagina van de vervoerder kan je terugvinden in het zendingen overzicht. Ga met je muis over de regel van de zending die je wilt volgen en klik rechts op het truck icoontje om naar de track & trace te gaan.

zendingen overzicht track en trace


E-mailnotificatie met track & trace instellen

Je kan de e-mailnotificatie aanpassen en aan/uitzetten. Ga via het menu Instellingen naar e-mailnotificatie.

Activeer de e-mailnotificatie door de schuifbalk naar rechts te swipen bij Activeer e-mailnotificatie. Vervolgens kan je het onderwerp en de inhoud van het bericht bepalen.

Meer uitleg over het invullen van de e-mailnotifactie vind je via onderstaande link.

e-mailnotificatie pagina

☝️Kan ik track & trace e-mails versturen?

 

Rapportage (nieuw)

Naast het rapport status hebben we nu ook het rapport aantallen voor je gemaakt. Hier kan je vergelijken en heb je een heleboel filtermogelijkheden zoals vervoerder, land, extra service, bron.

rapportage aantallen


Verzendmethode / vervoerder kiezen bij het aanmaken van een zending

Als je een nieuwe zending aan het maken bent begin je bij de afzendergegevens controleren, vul je de ontvangergegevens in, geef je pakket/pallet kenmerken (afmetingen / gewicht) op en scroll je helemaal onderaan op de pagina naar het blokje Verzendmethode. Hier kies je een vervoerder en verzendmethode.

verzendmethode

 

Vind je dit te ver scrollen? Je kan rechtsboven op de pagina kiezen tussen een Snelle weergave of Geavanceerde weergave. Bij snelle weergave hoef je minder te scrollen om de verzendmethode in te stellen / te bekijken. Heb je een voorkeur? Sla deze dan op via het menu Instellingen > Algemeen > Nieuwe zending scherm en kies je standaard weergave om een zending in te voeren of te bekijken.

 

geavanceerde weergave / snelle weergave zending pagina

snelle weergave nieuw verzendsysteem zending pagina

 

Accountgegevens

Accountgegevens kan je vinden en/of instellen via het menu rechtsboven. Eerst zie je gelijk je accountnummer, het is voor ons handig als je dit nummer eerst doorgeeft als je belt met een van onze medewerkers. Daaronder kan je klikken op Mijn account. Hier kan je o.a. een e-mailadres opgeven voor facturen en je rekeningnummer / adres / wachtwoord wijzigen.

mijn account menu rechts

☝️Waar kan ik mijn accountgegevens vinden of wijzigen? 

 

Inbox

Inbox berichten zijn te vinden via het belletje rechtsboven. Hier krijg je nu ook notificaties. In het oude systeem boven de zendingen pagina zag je een balk als er een storing of staking bij een vervoerder was. In het nieuwe systeem zal je dit soort berichten hier terugvinden.


inbox notificaties rechtsboven


Nieuw wachtwoord

Als je je wachtwoord kwijt bent kan je een nieuwe aanvragen via de inlogpagina.

  1. Ga naar de inlogpagina van het verzendsysteem en klik op de button wachtwoord vergeten?
  2. Vul je e-mailadres in en klik op versturen
  3. Je ontvangt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen
  4. Open de link en stel een nieuw wachtwoord in

Niet kwijt maar wil je je wachtwoord wijzigen? Klik dan in het menu rechtsboven op Mijn account. Scroll naar beneden naar het blok Wachtwoord en klik op Wijzigen. Vul je huidige en een nieuw wachtwoord in en klik op Opslaan.

account pagina

☝️Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 16 december 2019